Op zoek naar inspirerende muziek vond ik op Youtube dit prachtige lied van de Keulse band BAP. In de jaren '80 waren zij een begrip in Duitsland. In mijn platencollectie heb ik al hun albums. Speciaal voor dit nummer heb ik in huis nog een cassetterecorder staan, met dat ene bandje dat ik nog heb en daarop staat Jupp van BAP.
Deze band zong in hun Keuls dialect teksten die vlijmscherp waren en veel Duitsers verontrustten. Hun 'Kristallnach' ging heel Europa door; een Duitse band die zong over het eerste bloedbad dat door de NAZI's werd aangericht onder de Joodse bevolking. De wereld keek tot dat moment nog toe, bezorgd... maar zo erg kon het toch niet worden...
Met mijn zoon samen ben ik een 'schrijfproject' gestart, gewoon iets moois maken omdat het leuk is...
En het nummer van BAB past helemaal bij het verhaal dat we willen vertellen.
Het gaat over de pijn van het verleden in het heden...
dinsdag 9 november 2010
dinsdag 22 juni 2010
de ontwikkeling van het web...
Het blijft onvoorstelbaar dat internet nog maar zo kort bestaat. Deze maand werd in een maatschappelijke discussie gesteld dat internet naast gas, water en licht tot de primaire levensbehoeften moet gaan behoren. Mensen afsluiten zou daarmee veel moeilijker gemaakt worden, want 'afsluiten staat gelijk aan uitsluiten'.
Over 'de wording' van het net heb ik al eerder geschreven.
Met betrekking tot de ontwikkeling heeft Dutch Cowboys een helder overzicht gemaakt.
De globale ontwikkeling van web 1.0 via web 2.0 naar web 3.0 kan worden geschetst als "van informatie, via verbondenheid naar samenhang". Wat dat in concretere zin betekent leest u bij
Dutch Cowboys.
Over 'de wording' van het net heb ik al eerder geschreven.
Met betrekking tot de ontwikkeling heeft Dutch Cowboys een helder overzicht gemaakt.
De globale ontwikkeling van web 1.0 via web 2.0 naar web 3.0 kan worden geschetst als "van informatie, via verbondenheid naar samenhang". Wat dat in concretere zin betekent leest u bij
Dutch Cowboys.
Labels:
cloud computing,
educatie,
web 2.0,
web 3.0
zondag 28 maart 2010
Je bent zo de moeite waard
Laat dit op je afkomen, inhaleer kijk nog een keer en weet dat het waar is.
Lef is het meervoud van leven! (citaat Coachingskalender 2010)
Lef is het meervoud van leven! (citaat Coachingskalender 2010)
Labels:
de nieuwe lerende,
educatie,
netwerk leren,
profiel
vrijdag 5 februari 2010
Lesmateriaal maken...
Eind september is een groep ICT coordinatoren uit Rotterdam in Utrecht op bezoek geweest. Op een heerlijke zonnige dag hebben we daar het aangename met het nuttige gecombineerd.
Samen hebben we een wandeling gemaakt vanuit het centrum van de stad langs de gracht en het jagerspad langs de Oude Rijn richting Bunnik. Op die wandeling hebben we het stadslandschap zien veranderen van Smalle straten en hoge huizen naar ruime straten en lagere huizen naar geen straten en allen maar bos en 'buiten'(Amelisweerd.
In het kader van het RTC Apple was de opdracht aan de deelnemers:
Maak met de flip camera opnames tijdens de wandeling.
Na afloop maken we van deze opnames met iMovie een filmpje dat je morgen in je onderwijs in kunt zetten...
Yuri van Hoof maakte het volgende filmpje:
Samen hebben we een wandeling gemaakt vanuit het centrum van de stad langs de gracht en het jagerspad langs de Oude Rijn richting Bunnik. Op die wandeling hebben we het stadslandschap zien veranderen van Smalle straten en hoge huizen naar ruime straten en lagere huizen naar geen straten en allen maar bos en 'buiten'(Amelisweerd.
In het kader van het RTC Apple was de opdracht aan de deelnemers:
Maak met de flip camera opnames tijdens de wandeling.
Na afloop maken we van deze opnames met iMovie een filmpje dat je morgen in je onderwijs in kunt zetten...
Yuri van Hoof maakte het volgende filmpje:
maandag 14 december 2009
SURF nieuwe stijl
Vandaag oganiseerde SURF een bijeenkomst waarin de plannen voor de komende jaren werden gepresenteerd. Waar men eerst rekende op een groep van zo'n zestig belangstellenden moest men de lokatie verplaatsen naar Seats2Meet. Er waren ruim honderd vertegenwoordigers uit het hoger onderwijs op deze bijeenkomst afgekomen. Tussen 14 en 17 uur werd men bijgepraat over de Collaborative Infrastructure (COIN)die SURF wil opzetten voor de aangesloten instellingen. Het is een ambitieus project en daar is men zich ook van bewust. Daarbij kiest de ontwikkelgroep nadrukkelijk de weg van co-creatie. Samen met de instellingen wil men komen tot een omgeving waarin je dmv een federatieve inlog toegang krijgt tot de 'instelling eigen applicaties' tot de applicaties die door SURF worden aangeboden en door applicaties die worden aangeboden door marktpartijen.
In vijf boeiende presentaties werden de aanwezigen ingeleid en ingewijd in dit onderwerp. Tot slot werd een werkend model gedemonstreerd waarmee een goed beeld werd gecreeerd van wat mogelijk is.
Elke docent, onderzoeker, student, AIO etc. krijgt een I-Google achtig scherm van waaruit hij/zij alle digitale tools, omgevingen e.d. kan bereiken. Maar binnen dit scherm worden na de federatieve inlog alle data gedeeld. "Het LinkedIn profiel is de vulling voor het profiel van een andere samenwerkingsomgeving" Alle beschikbare gelijksoortige data wordt in de achtergrond zonder (noodzakelijke) tussenkomst van de gebruiker beschikbaar gesteld in de verschillende omgevingen die binnen COIN beschikbaar zijn.
Vanaf 2010 zal SURF samen met de instellingen voor hoger onderwijs deze omgeving uitbouwen zodat die beschikbaar kan worden gesteld aan de aangesloten instellingen.
-wordt ongetwijfeld vervolgd-
![]() |
Van Drop Box |
Elke docent, onderzoeker, student, AIO etc. krijgt een I-Google achtig scherm van waaruit hij/zij alle digitale tools, omgevingen e.d. kan bereiken. Maar binnen dit scherm worden na de federatieve inlog alle data gedeeld. "Het LinkedIn profiel is de vulling voor het profiel van een andere samenwerkingsomgeving" Alle beschikbare gelijksoortige data wordt in de achtergrond zonder (noodzakelijke) tussenkomst van de gebruiker beschikbaar gesteld in de verschillende omgevingen die binnen COIN beschikbaar zijn.
Vanaf 2010 zal SURF samen met de instellingen voor hoger onderwijs deze omgeving uitbouwen zodat die beschikbaar kan worden gesteld aan de aangesloten instellingen.
-wordt ongetwijfeld vervolgd-
Abonneren op:
Posts (Atom)